Автомобили во всех комплектациях nissan 300zx 1985 характеристики качественной кожаной обивкой и системой автоматического климат-контроля. С г те из них, что поставлялись на рынок США, получили в стандартной комплектации подушку безопасности водителя, а с го — дополнительно и для переднего пассажира.
На европейский рынок Nissan ZX Z32 с заводов концерна поступал до года и имел весьма солидное исполнение, в которое были включены кожаный салон, электропакет, центральный nissan 300zx 1985 характеристики и др. С года стали устанавливать ксеноновые лампы, а цвет задних фонарей изменили на бело-красный.
Под капотом на Ниссан ZX Z32 устанавливался V-образный шестицилиндровый 3,0-литровый клапанный двигатель с двумя верхними распределительными валами и системой изменения фаз газораспределения.
Мотор с атмосферным наддувом развивает мощность л. Принципиально новой стала версия оснащенная мотором с двумя турбонагнетателями Garrett и двумя интеркулерами.
Японский спорткар Nissan 300ZX
Этот агрегат выдает уже л. Коробка передач была доработана в соответствии nissan 300zx 1985 характеристики возможностями автомобиля. Она не вызывала рывков и давала возможность быстрого переключения скоростей.
Покупатели могли выбрать либо 5-ступенчатую механику. Тяга передается на задние колеса через дифференциал с повышенным внутренним сопротивлением, что обеспечивает лучшее сцепление колес с дорогой.
Помимо купе Nissan ZX Z32 выпускался также и в кузове кабриолет. Габаритные размеры модели зависят от модификации.
Двухместные версии имеют полную длину 4 мм, а ширину — 1 мм. The engine was either a type A or type B nissan 300zx 1985 характеристики from to Marchwhile models from April to had a W sub-designation.
The W-series engines featured redesigned water jackets for additional cooling, and fully floating piston wrist pins. The to turbo models featured a Garrett T3 turbocharger with a 7.
Finally, these engines were equipped with self-adjusting hydraulic valve lifters. The transmissions were a 5-speed manual or an optional 4-speed automatic all Z31 automatics were the E4N71B equipped with torque-converter lockup including turbo models.
All Z31s were equipped with a Nissan R rear differential, April and later turbo models received an R clutch limited-slip differential except Shiro Specials which had a Viscous-type limited slip.
There were three trim models available: The SF model was only available in Canada. Select ZX models as well as some other Nissan models of the time period could also be equipped with a digital gauge cluster that also utilized a "Voice Warning System". The system operated using a small box that integrated a small phonograph with a "needle" that dropped onto a plastic "record" and played the appropriate message, unlike the nissan 300zx 1985 характеристики Electronic Voice Alert EVA system in select K-Platform vehicles from Chrysler nissan 300zx 1985 характеристики, Dodgeand Plymouth nissan 300zx 1985 характеристики used an electronic chipset developed by Texas Instruments TI.
Starting with this generation, the Fairlady ZX, as it was known in Japan, no longer complied with Japanese Government dimension regulationswhich Japanese buyers were now liable for additional yearly taxes that affected sales.
Результатов: 2
Japanese consumers who wanted a sports car that was in compliance had the Gazelle that shared much of the technology nissan 300zx 1985 характеристики the larger ZX, but at lower cost. Some models were also equipped without catalytic converters.
All European nissan 300zx 1985 характеристики models received a different front lower spoiler as well, with models being unique and production having the same spoiler as the USDM "SS" model. There was only one trim level in Australia, with the digital dashboard and nissan 300zx 1985 характеристики control being an optional upgrade package, and leather seats only available in the redesigned series 3 "Californian" models.
Nissan 300zx 1985 характеристики Australian factory service manual provides camshaft measurements which do not match any of the known USDM or EDM camshaft profiles, the FSM states the exhaust valve has an open duration of degrees, but the specified opening and closing angles add up to degrees. The exterior badge was fixed to the cars by dealerships, so the position of the badge is not the same on all models. There was no Shiro Special in Australia, and no models featured the adjustable shock absorbers.
Chassis[ edit ] The Z31 chassis was based on the ZX.